Nu de mediastorm is gaan liggen, blikken wij een beetje beduusd terug op die hectische weken rond de lancering (zie pers) ‘En nu – wat gaan we nu doen?’, vragen we onszelf steeds af, nog steeds vol in de actiestand.

Een ware bestseller ontstaat door mond-op-mond-reclame, weet onze uitgever Bram Bakker. Dat betekent voor ons dat we nu niet veel meer kunnen doen dan afwachten. Hopen dat het verhaal zichzelf verkoopt, dat mensen elkaar aanraden Oogwenk te lezen.

Het voelt een beetje unheimisch; niks doen voelt alsof er niks gebeurt. Des te gaver is het, als we dan van vriend Edo horen dat hij in Utrecht in de boekhandel is gaan pleiten voor een betere plek voor Oogwenk op de tafels – ergens tussen de bestsellers vond hij gepaster. Ha!

En mijn zus besloot een stapeltje bij de bakker op de markt neer te leggen – ze werden nog verkocht ook. Het is zo tof om al die support en fijne reacties van lezers te ontvangen via mail, app of Facebook. Zo fijn dat ze meeleven met Paul en Arianne en hun respect uiten voor de manier waarop hun verhaal verteld wordt.

Het enige dat wij daarop zeggen, is ‘Zegt het voort!’